REKREATIVNI TEK ZA ZAČETNIKE

0
1108

Če šport ni ravno sestavni del vašega življenja, bo odločitev za rekreativni tek prinesla kopico razburjenja. A ne pretiravajte! Izberite progo, primerno za začetnika in jo razdelite v intervale. Pričnite z izmeničnim tekom dve minuti, ki mu sledita dve minuti hoje.

Postopoma podaljšujte intervale za minuto. Ne pozabite: če hočete teči, morate vztrajati. Zelo pomembno je, da vsaj nekaj prvih podvigov opravite kar se da naravno in brez velikih pričakovanj. V nasprotnem primeru boste prehitro izgubili motivacijo. vztrajati in tek se vam bo zameril še preden se premaknete z mrtve točke.

Ne pričnite teči prehitro. Vaše telo se mora šele navaditi na nove obremenitve, ki so povezane s tekom. Veliko začetnikov se nepremišljeno zažene, pa potem drago plačuje tako nespametno napako že po nekaj minutah. Frustracije, preobremenjenost, bolečine in celo poškodbe so le nekatere od tovrstnih posledic. Nujno je pričeti teči v umirjenem, prilagojenem ritmu, ker tekači na dolgi rok postanejo le tisti, ki svojemu organizmu omogočijo postopno prilagajanje na fizično aktivnost.

Vaše telo nujno potrebuje čas za regeneracijo. Ste nad prvim tekom navdušeni in komaj čakate, da ga ponovite? Napaka! Omogočite organizmu, da si odpočije in opomore od neobičajnega napora. Prilagoditi se mora novim zahtevam kardiovaskularnega sistema in pripraviti mišice in kosti za naslednjo rundo. Zato skrbno načrtujte svoj tek tako, da bo vmes dovolj časa za počitek. Na ta način se boste uspešno izognili poškodbam zaradi preobremenitve.

Tek zahteva kratke korake. Tehnično gledano je tek velik športni izziv. Za veliko začetnikov je tek veliko težji kot bi moral biti, saj prav zato, ker nimajo razvite ustrezne tehnike, po nepotrebnem zapravijo veliko dragocene energije. Z vsakim pretečenim kilometrom telo razvije koordinacijo, ki je potrebna za izvedbo kompleksnega zaporedja premikov. Zato poskusite teči sproščeno. Zapomnite si, da so kratki, enostavni koraki učinkovitejši od dolgih, težkih korakov. Le-ti so v bistvu zavora, ki z vsakim korakom upočasnjuje vaš napredek.

Bodite pozorni na podlago, po kateri tečete. Ni vseeno, kakšno površino izberete za svoj tek. Običajno je prav mešanica različnih površin najboljša izbira. Pločnik je idealen za hitrejši tek, saj ni posebne nevarnosti, da bi prišlo do zvina gležnja. Vendar pa na pločniku trpijo vaši sklepi, ker so zaradi trde podlage posebno obremenjeni. Zato je pločnik primeren za tekače, ki imajo za seboj že veliko kilometrine. Travnata podlaga je mehka in sklepom nadvse prijazna, a kaj ko se nevarnost poškodb poveča zaradi korenin, kamenja in neravnin. Peščena mišica je odličen trening, a zahteva veliko previdnosti, ker lahko močno preobremeni mišice v mečih. Tudi sintetična površina je zelo prožna in sklepom prijazna, a ima tudi svojo pomanjkljivost – močno obremenjuje ahilovo tetivo.

Za konec kratek povzetek: skrbno pripravite svojim sposobnostim prilagojen načrt, ki bo upošteval čas, napredek in ustrezno traso. Naj bo tek užitek in sprostitev!

Za več zdravih vsebin se registrirajte TUKAJ.

 

 

NAPIŠI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here