PREBERITE SAMO, ČE SI ŽELITE BOLJE SPATI

0
1085

Spanje je eno najnenavadnejših vsakodnevnih človeških opravil. Povprečna odrasla oseba porabi kar šestintrideset odstotkov svojega življenja za spanje. Veliko, kajne? Kar tretjino svojega časa na zemlji človek potroši za preklop iz živahnih in premišljenih aktivnostih v dnevnem času na nočno mirovanje oziroma izklopljeno stanje.

Ampak kaj natančno je spanje? Zakaj je tako pomembno v smislu regeneracije našega telesa in uma? Kako vpliva na naše življenje, ko smo budni?

Poglejmo si najprej, kaj je osnovni namen spanja. Če niste vedeli, je spanje vsestransko pomembno in je bistvenega pomena za vaše možgane in telo. Pa poglejmo:

Prvi namen spanja je regeneracija. Vsak dan v povsem običajnih živčnih dejavnostih vaši možgani kopičijo metabolne odpadke. Čeprav je to povsem normalno, je preobilica teh odpadkov povezana z nevrološkimi motnjami, kakršna je Alzheimerjeva bolezen.

Ina kako se lahko znebimo tovrstnih presnovnih odpadkov? Nedavne raziskave so pokazale, da ima spanje ključno vlogo pri vsakonočnem »čiščenju« možganov. Medtem ko obstaja verjetnost, da se tovrstni toksini izpraznijo med prebujanjem, so raziskovalci ugotovili, da je čiščenje med spanjem kar dvakrat hitrejše in zanesljivejše od tistega med urami prebujanja. Raziskave so pokazale, da tako imenovani glimfatni sitem med spanjem lažje »odstrani smeti«, zaradi česar so vaši možgani med spanjem regenerirani, in zato se zbudite z osveženim in jasnejšim umom.

Drugi namen spanja je konsolidacija spomina. Spanje je – dokazano – ključnega pomena za utrjevanje spomina oz. proces, ki ohranja in krepi vaše dolgoročne spomine. Nezadostno ali razdrobljeno spanje lahko ovira vašo sposobnost tvorjenja konkretnih spominov (dejstev in številk) in čustvenih spominov.

In končno, spanje je najpomembnejše za zdravo presnovo. Pri tri ure krajšem nočnem spancu od 8,5 ur priporočenega spanja na noč manjši delež porabljene energije izvira iz maščob, večina pa iz ogljikovih hidratov in beljakovin. Napačno! In takšen metabolizem povzroča nagnjenost h kopičenju maščob in izgubi mišične mase. Še več! Pomanjkanje zdravega spanja ali moteni ciklusi spanja lahko povzročijo občutljivost na insulin in presnovni sindrom, kar poveča tveganje za sladkorno bolezen in bolezni srca!

Zato ne podcenjujte dobrega spanca. Ključnega pomena je za vaše duševno in fizično zdravje!

Za več zdravih vsebin se registrirajte TUKAJ.

 

 

NAPIŠI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here