SUPER ŽIVILA ZA ZDRAVO SRCE

0
1141

Strokovnjaki trdijo, da je izogibanje hitri in pretirano predelani hrani manj pomembno od ohranjanja zdravja vašega srca z izbiro živil, ki pomagajo znižati holesterol, krvni tlak in vnetja v organizmu. Pa poglejte, katera živila vam lahko pri tem najbolj koristijo:

Oves in ječmen, ki v svojih celičnih stenah vsebujeta posebno vrsto topnih vlaken, imenovanih beta-glukan. To so naravni polisaharidi, sestavljeni iz molekul glukoze, in študije kažejo, da imajo številne koristi za zdravje ljudi, saj zmanjšujejo odziv inzulina v organizmu in višajo imunski sistem, poleg tega pa lahko tudi delujejo zaščitno pri kemoterapijah. Nesporno pa je vloga teh vlaken za zdravje srca najpomembnejša zaradi nižanja holesterola. V črevesju se vežejo na holesterol in preprečujejo njegovo absorpcijo, zato je za vse s povišanim holesterolom zelo priporočljivo redno vključevati v zajtrk oves ali ovseno kašo. V veliko manjših količinah kot oves in ječmen vsebujejo beta-glukane tudi druga zrna, kot so rž in pšenica, najdemo pa jih tudi v morskih algah, pekovskem kvasu in različnih vrstah gob, kot so reishi, shiitake in maitake. Že trije grami beta-glukanov dnevno lahko zmanjšajo holesterol do deset odstotkov!

Mastne ribe, ker so ribja olja, posebno pa omega-3 maščobne kisline ključnega pomena za ohranjanje zdravega srca. Losos, beli tun, skuša, jezerska postrv, sardine in raki, kot so jastogi, ostrige in lignji, so močno priporočene beljakovine, saj vsebujejo omega-3 maščobe, ki so v kliničnih poizkusih na ljudeh dokazano preprečevale srčne napade. Po njihovi zaslugi je srce ohranjalo ritem. Manj verjetnosti je bilo za strjevanje krvi, nižale so krvni tlak, vzdrževale so zdrave stene krvnih žil in s tem nižale možnost zoževanja, zaslužne pa so bile tudi za znižanje trigliceridov in vnetij! A pozor: bodite previdni, na kakšen način pripravite ribe – zaradi cvrtja v prevroči maščobi lahko nezdrave nasičene ali trans maščobe prevladajo nad koristnimi.

Zelenolistna zelenjava, kot so solata, špinača, ohrovt in blitva so bogate z vitamini A, C, E in K ter vsebujejo antioksidante, ki pomagajo odplavljati toksine iz telesa. Prav zaradi obilne vsebnosti kalcija, magnezija in kalija so uvrščene na vrh seznama najbolj zdravih živil za srce. Znano je, da imajo kalij, magnezij in kalcij pomembno vlogo pri uravnavanju krvnega tlaka, kakor tudi, da kalij pomaga pri omejevanju učinkov natrija na krvni tlak. Vse to skupaj z magnezijem in kalcijem pomaga pri sproščanju sten krvnih žil, kar povečuje pretok krvi in ​​zmanjšuje krvni tlak. Za povrh pa vsebuje zelenjava minimalno število kalorij: ena skodelica špinače ali blitve vsebuje borih 7 kalorij, ohrovta pa 33. Kot pravijo nutricionisti, je namesto prehranskih dodatkov bistveno boljši vir kalcija, magnezija in kalija naravna hrana. A to še ni vse! Zelenjava je bogata z vlakninami, ki pomagajo zniževati raven holesterola, preprečujejo zaprtje (in s tem hemoroide) in s svojo hranljivostjo pomagajo vzdrževati zdravo telesno težo – ki je seveda ključ do zdravega srca.

Za več zdravih vsebin se registrirajte TUKAJ.

 

 

NAPIŠI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here