5 KORAKOV ZA POSPEŠITEV METABOLIZMA

0
767

1.    Začnite svoj dan z zdravim, uravnoteženim zajtrkom. Vedno znova se ponavlja, da je zajtrk najpomembnejši dnevni obrok. Seveda le, če se pravilno prehranjujemo. Veliko ljudi izbira živila, ki so bogata z beljakovinami in zapostavlja tista, ki jih odlikujejo ogljikovi hidrati – ali obratno. Za spodbujanje normalne presnove je vnos ogljikovih hidratov v jutranjem času bistvenega pomena. Zato naj velja pravilo 30/30/40 odstotkov beljakovin, maščob in ogljikovih hidratov.

2.    Pravzaprav še pred zajtrkom poskrbite za zadosten počitek in zdrav spanec. Pomanjkanje spanja zmanjšuje metabolizem glukoze v krvi in ruši hormonsko ravnovesje, ki je bistvenega pomena za zdravo presnovo. Če ste osredotočeni na zmanjšanje telesne teže, si na vsak način zagotovite trdno, neprekinjeno osemurno spanje v popolnoma zatemnjenem prostoru, saj si le tako omogočite najboljšo kakovost spanja in s tem optimalno presnovo.

3.    Izogibajte se hitrim shujševalnim dietam. Pogosto se jih večina na vrat na nos loteva pred pomembnimi dogodki ali poletnim dopustom, a vedite, da je to grda navada, ki lahko povzroči več škode kot koristi. Morda se vam zdi smiselno, da bo nenadno zaužitje manjšega števila kalorij povzročilo izgubo teže. V resnici pa se na ta način samo upočasni vaš metabolizem, s čimer se lahko teža še poveča! Zato naj bo vsaka dieta zmerna in premišljena.

4.    Tekočina, tekočina, tekočina! Večina ljudi se sploh ne zaveda, da so dehidrirani, dokler ne začutijo močne žeje. Ste vedeli, da je dehidracija lahko povezana celo z glavobolom, zgago, moteno prebavo, povišanim krvnim pritiskom, bolečinami v hrbtu, povišanim holesterolom, nemirom, razdražljivostjo in depresijo? Kar je najhuje, se vse prepogosto veliko ljudi zmotno poskuša odžejati s sladkimi, gaziranimi in kofeinskimi napitki, ki spodbujajo pogosto uriniranje in še poglabljajo dehidracijo. Kratko in jedrnato: pijte vodo ves dan, da ostanete hidrirani in telo vam bo neskončno hvaležno. Z metabolizmom vred.

5.    S stresom ni šale! Približno dve minuti po stresni izkušnji začne organizem proizvajati kortizol, zlovešči stresni hormon. Ko ste preobremenjeni, proizvajate visoke vrednosti kortizola, kar lahko zavira normalno delovanje ščitnice in presnove. Ko se boste naslednjič znašli v stresni situaciji, takoj globoko vdihnite skozi nos in izdihnite skozi usta, petkrat ponovite. Znanstveniki so ugotovili, da takšno dihanje zavira izločanje kortizola in vzdržuje  vaš metabolizem.

Za več koristnih vsebin se registrirajte TUKAJ.

 

 

NAPIŠI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here