ŽIVILO, KI LAHKO DRAMATIČNO ZNIŽA TVEGANJE ZA DEMENCO

0
563

Nizozemska založniška hiša IOS Press, ki je specializirana za objavo revij in knjig, povezanih s področji znanstvenih, tehničnih in medicinskih raziskav, je prejšnji teden v reviji, namenjeni Alzheimerju, objavila nadvse zanimiva dognanja.

Ekipa iz medicinske fakultete v Singapurju je ugotovila, da bi nekajkrat tedensko uživanje gob starejšim lahko zmanjšalo možnost za mentalni upad za kar polovico. Šest let trajajoča raziskava, ki je potekala od leta 2011 do leta 2017, temelji na podatkih, pridobljenih od več kot 600 šestdeset in več let starih prebivalcev Singapurja. Da bi lahko določili natančno diagnozo, so raziskovalci s starejšimi občani opravili obsežne intervjuje in teste, pri čemer so upoštevali demografske podatke, zdravstveno anamnezo posameznika, psihološke dejavnike in prehranske navade. Izmerili so krvni tlak, težo, višino, oprijem rok in hitrost hoje. Testirali so kognitivne sposobnosti, depresijo in anksioznost.

Študija je zajela šest vrst gob, ki se najpogosteje uporabljajo v tradicionalni kulinariki, tako sveže, kot tudi suhe ali konzervirane. Med njimi so tudi navadni šampinjoni. Zelo verjetno pa je, da bi imele enake koristne učinke tudi druge gobe, ki v raziskavi niso bile zajete. Raziskovalci so prišli do zaključka, da skoraj v vseh vrstah gob najdemo spojine, ki bi lahko dramatično znižale tveganje za obolevnost z demenco.

Gre za spojino, imenovano ergotionein (ET), je povedal dr. Cheah, višji raziskovalec na univerzitetnem oddelku za biokemijo. Ergotionein je edinstveni antioksidant in protivnetno sredstvo, ki ga ljudje sami ne moremo sintetizirati. Lahko pa ga dobimo iz prehranskih virov, med katerimi so najpomembnejše prav gobe. Raziskovalci menijo, da so na pravi sledi tudi zato, ker je predhodna študija starejših prebivalcev pokazala, da so bili v krvi testiranih z blažjimi kognitivnimi motnjami nivoji spojine ET bistveno nižji kot v enako starih zdravih posameznikih.

Zadoščalo naj bi že uživanje več kot dveh standardnih porcij gob tedensko. Za porcijo šteje okoli 150 gramov kuhanih gob. Dve porciji naj bi znesli polovico krožnika. Navedene količine služijo le kot orientacija, saj je bilo dokazano, da lahko tudi manjša količina tedensko zaužitih gob koristi pri zmanjševanju možnosti razvoja blagih kognitivnih motenj. Kaj bo jutri na vašem krožniku?

Za več koristnih vsebin se registrirajte TUKAJ

 

NAPIŠI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here