DOWNOW SINDROM: PODJETNIŠKA PRAVLJICA

0
530

Spoznajmo Johna Cronina, ki je bil leta 2016 tako kot njegovi vrstniki pred življenjsko odločitvijo: kakšna bo po opravljeni maturi moja poklicna pot? A za razliko od njegovih sošolcev so bile Johnove možnosti precej omejene, in sicer zaradi Downovega sindroma.

Seveda se potencialni delodajalci niso potegovali zanj. Poleg kognitivnih zamud se pri nekaterih osebah z Downovim sindromom pojavijo tudi vedenjske težave, ali pa so nagnjeni k zdravstvenim problemom, od srčnih težav do težav z vidom. Johnov oče se je zavedal, da za ljudi s posebnimi potrebami na trgu dela ni veliko možnosti.

Še tistih par z dolgimi čakalnimi vrstami Johnu ni bilo niti najmanj všeč, zato je najstnik po dolgem razmisleku rekel, da si želi ustvariti posel z očetom. »Ker imam svojega očija tako zelo rad«, je utemeljil svojo odločitev. Lažje rečeno, kakor storjeno. A ko sta prav pred 21-im marcem zaman iskala zabavne in pisane nogavice, ki jih ljudje tradicionalno obujejo z namenom opozarjanja in osveščanja javnosti na posebnosti obolelih z Downovim  sindromom, se je poslovna ideja izkristalizirala sama od sebe: »odštekane« nogavice! John je skiciral svoj prvi dizajn: Vijolične s srčki in napisom »3-21« – datumom, ki simbolizira triplikacijo enaindvajsetega kromosoma (kar dejansko povzroča Downov sindrom).

Družina je registrirala majhno podjetje in začetni skromni nabor nogavic se je počasi povečeval. Njihovo edino marketinško orodje je bil Facebook z video posnetki, na katerih je John govoril o svojih nogavicah. Začetna investicija je znašala vsega nekaj tisoč dolarjev. Uradno se je spletna trgovina John’s Crazy Socks (Johnove nore nogavice) odprla decembra 2016. Odziv strank je bil obetaven, prvi dan so prejeli 42 naročil – vsa so bila lokalna in večinoma iz bližnjega kraja Huntington, v katerem je John obiskoval srednjo šolo.

A namesto, da bi nogavice preprosto odposlali naročniku, je John dobil idejo, ki je bila ključ do burnega uspeha domiselnega posla. “Odločil sem se za dostavo na dom,” je rekel John. “Zamislil sem si, kako bom nogavice lepo zavil v barvni papir in skupaj z njimi v lepo rdečo škatlo primaknil še bombonček in lastnoročno napisano zahvalo za nakup.« Tako pripravljena naročila je potem osebno dostavljal po bližnji okolici. »Potrkal sem na vrata in cela družina me je čakala,« se spominja John. »Ko so odpirali škatlo, sem nestrpno čakal na njihov odziv – bili so navdušeni!« Fotografirali so se z njim in posneli kratek video. Seveda Johnov entuziazem nad lastnim poslovanjem in poudarek na zadovoljstvu strank niso ostali neopaženi. Videoposnetki in fotografije Johnovih domačih dostav so se začeli širiti na družabnih medijih, prodaja pa je začela rasti strmo navzgor.

Danes podjetje sodeluje z več kot dvajset različnimi dobavitelji in ponuja nogavice v dvesto različnih stilih. Najuspešnejše so nogavice, ki jih sami oblikujejo – ki so angažirane in ozaveščajo. Del svojega zaslužka namenjajo dobrodelnim namenom, tudi olimpijadi za ljudi s posebnimi potrebami.

A to še ni vse. John’s Crazy Socks je tudi socialno podjetje, saj  zaposluje ljudi z različnimi zmožnostmi, od posameznikov, ki so bili diagnosticirani z avtizmom, do tistih z Downovim sindromom. Opozarjajo, da je zaposlitev neposredno in tesno povezana s samozavestjo, lastno vrednostjo, namenom in identiteto in na osemnajstih od petintridesetih delovnih mest zaposlujejo ljudi z različnimi sposobnostmi in pozivajo k tovrstnemu zaposlovanju tudi druga podjetja v državi.

Za več navdihujočih vsebin se registrirajte TUKAJ

 

NAPIŠI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here